1394-09-10 06:44
871
0
23655
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان خبر داد

معرفی شهدای گلستان در آلبوم روزشمار/ دانش‌نامه تصویری شهدای گلستان منتشر می‎شود

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان در آذرماه 1395 گفت: روزشمار شهدای استان گلستان تا اجلاسیه 4 هزار شهید کلید خورد تا بر این اساس مردم هر روز با شهدای همان‎روز آشنا شوند.

به گزارش گلستان ما ؛ علی‎اصغر فاضلی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: روزشمار 4 هزار شهید گلستان از 23 آبان امسال با هدف معرفی شهدا در فضای مجازی در حال انجام است و این اقدام شایسته تا زمان برگزاری اجلاسیه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در چنین روزی یعنی 9 آبان شهید نبی‎الله غریب فیوج از شهرستان گرگان و یعقوب‌علی آزاده ساریقه از گنبدکاووس به مقام شامخ شهادت رسیدند، تصریح کرد: این روز را با شعار «مسیر پیشرفت و تعالی در گرو دو شهید از شهدای 9 آذرماه هشت سال دفاع مقدس» نام‌گذاری کردیم تا بدانیم که همه مدیون خون شهدا هستیم.

با آغاز روزشمار شهدای گلستان تاکنون 125 شهید معرفی شدند

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان افزود: عکس‎های شهدا بر اساس تاریخ شهادت مرتب شدند، برخی از عکس‎ها به دلیل قدیمی بودن از کیفیت پایینی برخوردار بود، لذا طراحی گرافیکی روی چهره و لباس عکس شهدا انجام گرفت.

به گفته فاضلی با آغاز روزشمار شهدای گلستان تاکنون 125 شهید معرفی شدند، این کار برای نخستین‎بار بعد از 30 سال در حال انجام است، شهدایی که نام‎شان شاید به گوش نرسیده با این اقدام در سطح جامعه معرفی و شناخته می‎شوند.

وی با اشاره به دیجیتالی بودن بالغ بر 220 هزار اسناد شهید گلستان گفت: تصاویر این شهدا از بانک دیجیتالی نیز استخراج و مورد استفاده قرار می‎گیرد.

گلستان میزبان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در آذر 1395 می‎شود

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان افزود: شهدایی که از طریق روزشمار معرفی می‎شوند، بعد از مدتی اسامی آنها را از طریق ویژه‎نامه به صورت ماهانه منتشر می‎کنیم و در آستانه برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان روزشمار 12 ماهه را در قالب دانش‌نامه تصویری شهدای گلستان تهیه و تدوین خواهیم کرد.

فاضلی بیان داشت: این اقدام در راستای میزبانی شایسته برای برگزاری هرچه باشکوه‎تر اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار فارس استان گلستان آذر سال 1395 میزبان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی اجلاسیه شهدا در راستای بزرگداشت مقام شامخ 4 هزار شهید خواهد بود./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.